معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: پايانه صادراتي مرز خسروي بايد به معني واقعي به يك پايانه تردد زوار و صادرات تبديل شود.
کد خبر: ۴۰۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 13 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحيمي در جلسه بررسي تشكيل ميز عراق در كرمانشاه "با هدف توسعه صادرات و كمك به رونق اقتصادي منطقه" افزود: مرز خسروي داراي پايانه بسيار خوب و مناسبي است اما بايد تلاش شود كه اين پايانه به يك پايانه با كاركرد تردد زوار و صادرات تبديل شود.

وي خواستار انجام يك كار فني و عمراني و طراحي ويژه براي توسعه كاركردهاي پايانه مرزي خسروي به منظور كمك به توسعه صادرات در اين مرز شد و اظهار داشت: بايد يك چشم انداز با هدف صادرات يك ميليارد دلار در سال براي اين مرز در نظر بگيريم و با توجه به امكانات و ظرفيت هاي موجود اين هدف گذاري كاملاًقابل دسترس است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري با اشاره به اقدامات اثربخش انجام شده طي دو سال گذشته براي رونق بخشي به توسعه صادرات در مرزهاي استان گفت: 

خوشبختانه امروز مرزهاي استان از موقعيت خوبي براي صادرات كالا به كشور عراق برخوردار هستند لذا با تلاش و جديت بيشتر مي توان هدف گذاري يك ميليارد دلار كالا در سال از مرز خسروي را براي استان محقق ساخت.

وي بيان داشت: مسئول و متولي اصلي توسعه تجارت خارجي در استان سازمان صنعت،  معدن و تجارت است لذا اين سازمان بايد با پيگيري هاي مستمر به دنبال جذب اعتبار و منابع براي توسعه صادرات در استان باشد.

مهندس رحيمي تصريح كرد: توسعه كاركردهاي موجود در پايانه مرزي خسروي در راستاي رونق بخشيدن بيشتر به بخش صادرات استان از جمله منطقه قصرشيرين و مورد استفاده قرار 

گرفتن امكانات اقامتي در اين شهرستان مي باشد كه مقام معظم رهبري همواره مسئولين را به استفاده درست از امكانات موجود فراخوانده اند بنابراين مسئولين ذيربط در اين زمينه وظيفه مهمي به عهده دارند.

وي در ادامه با اشاره به اجراي سامانه گرمسيري در شهرستان قصرشيرين و سرپل ذهاب بيان داشت: با اجراي اين طرح،  تحولي عظيم در بخش توليدات و محصولات كشاورزي استان رخ خواهد داد بنابراين هدفگذاري يك ميليارد دلار صادرات در مرز خسروي در سال كاملاٌ قابل تحقق است.

مهندس رحيمي گفت: بايد با ارتباط و تعامل بيشتر با مسئولين عراقي در استان هاي همسايگي با استان كرمانشاه،  ذهن و فكر آنان را بيش از پيش با امكانات و ظرفيت هاي بالقوه در استان كرمانشاه براي توسعه صادرات به كشور عراق معطوف می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار